مراسم گرامیداشت کارگران نمونه کارخانه به مناسبت روز کار و کارگر

روز جهانی کارگر یک کلمه عام هست و شامل همه افراد در هر نوع لباسی می شود.
مراسم گرامیداشت کارگران نمونه شرکت روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن ورزشی کارخانه سیمان ایلام برگزار شد.

مدیر عامل محترم گروه سیمان تهران، مدیر عامل محترم شرکت سیمان ایلام، معاونین، مدیران کلیه واحدها، فرماندار شهرستان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و تعدادی از مسئولین شهرستان در این مراسم حضور داشتند و با اهدای لوح از کارگران نمونه و بازنشستگان این شرکت تقدیر به عمل آوردند.
جناب آقای مهندس گرشاسبی مدیر عامل محترم گروه سیمان تهران روز جهانی کارگر را یک کلمه عام مطرح نموده و گفتند این روز به همه افراد با هر نوع لباسی اطلاع می‌شود و برگزاری مراسم گرامیداشت کارگران نمونه شرکت و تجلیل از بازنشستگان را ارزشمند توصیف کردند و افزودند مدیران باید در حفظ حرمت همکاران زیر مجموعه خود اهتمام ورزند. ایشان از عملکرد بسیار خوب کلیه همکاران در سال ۱۴۰۲ تقدیر و تشکر کردند.

جناب آقای مهندس گرشاسبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفتند روز کارگر در همه جای دنیا وجود دارد اما در کشورهای دیگر نگاه کارفرمایان به کارگر صرفاً ابزاری بوده و برای تولید ثروت می باشد. اما در اسلام اینطور نیست و نگاه اسلام ارزشی بوده و برای کارگر ارزش ذاتی قائل است و انواع تعبیرات و تمجیدهای که از عمل در روایات متعدد هست فقط نماز و روزه نیست بلکه عمل صالح که همان کسب روزی حلال است، به کار برده می شود.

همچنین ارزش کارگر را آنقدر ارزشمند برشمردند که نبی مکرم اسلام بر دستان کارگر بوسه می‌زدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن تبریک روز کار و کارگر به کارگران زحمتکش شرکت، قدرت هر کشور را مباحث اقتصادی دانسته و گفتند کارگران چرخ دنده‌های اقتصاد در هر کشور می‌باشند و برای کارگران شرکت آرزوی موفقیت نمودند.
فرماندار محترم شهرستان سیروان ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، کارگران را سرمایه گرانبها دانسته و نگاه انسانی به کارگر را جزو رسالت کارفرما قلمداد کردند و گفتند باید شرکتها ضمن تولید سود ده نگاه ویژه‌ای به معیشت این اقشار داشته باشند.

همچنین نایب رئیس مجمع عالی کارگران ایران در این جشن با گرامی داشت روز جهانی کارگر از کارگران به عنوان شریف‌ترین و صدیق‌ترین اقشار یاد کرده که خود را در همه عرصه ها به نظام و انقلاب اثبات نمودند و در این فراز و فرود اقتصادی بیشترین آسیب بر پیکره این قشر فرود آمده و نیازمند توجه جدی دولت جهت رفع دغدغه‌ها و مطالبات این قشر می‌باشد. در این مراسم که با اجرای گروه تئاتر و موسیقی سنتی همراه بود جلوه‌ای قدردانی و قدرشناسی در پرسنل شرکت موج می زد.

در پایان از ۲۲ نفر از بازنشستگان شرکت و ۳۰ نفر از کارگران نمونه واحدهای مختلف تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است در این مراسم با حمایت و مساعدت بانک رفاه کارگران و بانک سپه به قید قرعه ۴۵ عدد کارت پنج میلیون ریالی و ۱۵ فقره وام یک میلیارد ریالی اهدا گردید.